5 weken Rwanda!

9 juni 2014 - Kigali, Rwanda

Inmiddels ben ik alweer 5 weken in Rwanda! Wat vliegt de tijd!
Nog steeds ben ik erg blij en gelukkig hier.
Afgelopen week ben ik bezig geweest met de overzichten van de sponsorprojecten. Het was fijn om na zo’n drukke week weer even op kantoor bezig te mogen.

Afgelopen week was ook het superdruk bij Solace Ministries. Er waren hier 2 grote groepen. Eén uit Canada en de ander uit Nederland. Heerlijk om weer even in je eigen taal te spreken! Soms ben ik iets te enthousiast dat ik zelfs tegen de mensen hier gewoon Nederlands praat…. Dat is iets minder.. Haha..
Heb tijdens deze drukke week in een ander guesthouse geslapen, omdat het hele guesthouse hier was volgeboekt. Inmiddels ben ik weer terug op mijn ‘’eigen’’ plekje. ☺

Zaterdag ben ik samen met Prince met de groep uit NL mee geweest naar het Akagera safari park.
Het begon nogal regenachtig en het eerste deel zagen we helemaal geen dieren! Tegen de middag begon het op te klaren en hadden we prachtig weer. Ben ook flink verkleurd!
We hebben een erg leuke dag gehad met deze groep en hebben zelfs Prince een paar Nederlandse woorden geprobeerd te leren.

Zondag hebben we weer een dienst gehad bij Solace. Deze diens was bijzonder vanwege Pinksteren. Solace praise verzorgde de worship en er was een koor uit een andere kerk en we werden verrast met traditionle Rwandese dans! Er was een vrouw die iets deelde vanuit haar leven waar ze het erg moeilijk mee had en getuigde over hoe God in haar leven heeft gewerkt! Tijdens de preek heeft Jean iets gedeeld uit zijn leven en over wat God in zijn leven heeft gedaan. Ook gaf hij het voorbeeld van een glas dat gevuld was met ‘’zonden’’. Als Jezus aanneemt in je leven, mag je je zonden ook aan hem geven en er vergeving voor vragen en ontvangen. De Heilige Geest komt dan in je hart en zal je reinigen. Net als dat glas wat eerst gevuld was met ‘’zonden’’.
Ik leer hier zoveel! Ik weet dat ik niet perfect ben en nog steeds fouten maak, maar ik mag weten dat ik de genade van God heb! Hij helpt me overeind als ik struikel. ☺
Hem komt alle eer toe!

Veel liefs!

Anisa

1. Jose Gommer:
    11 juni 2014
    Wat een geweldige verhalen laat je ons iedere keer weer lezen. Echt super. Het ga je goed in Rwanda. Groeten José Gommer (buren van Tonnie/Eefke)