Sefanja 3:17

29 september 2014 - Kigali, Rwanda

17 De HEER, je God, zal in je midden zijn,

hij is de held die je bevrijdt.

Hij zal vol blijdschap zijn, verheugd over jou,

in zijn liefde zal hij zwijgen,

in zijn vreugde zal hij over je jubelen.

Wat gaaf om dit te mogen weten! Op een moment dat ik het even moeilijk had, sprak God tegen mij door deze tekst. Het raakte me diep in mijn hart en op dat moment werd ik zo gevuld door een enorme liefde die ik niet kan beschrijven!

Afgelopen 4 weken heb ik het enorm druk gehad. We begonnen eind augustus, begin September met het voorbereiden van de agricultuur leningen. Na de voorbereidingen zijn we, in anderhalve week tijd, naar 16 community’s geweest om de leningen uit te delen. Per dag 2 community’s en de meesten waren aardig ver bij Kigali vandaan. Daarbij waren de wegen ook niet allemaal even goed. Je kan je voorstellen dat dit erg vermoeiend is. ‘s Ochtends rond half 9 vertrekken en ‘s avonds rond 9 uur weer terug. Maar wat een zegen! Te zien hoe blij de mensen zijn en om deze tijd met mijn lieve collega’s van Solace door te brengen.

In deze periode had ik vaak gezelschap van Anja uit Noorwegen. Een paar dagen is ze met ons meegeweest. Zoals een dag naar Kibuye. Kibuye ligt aan het meer van Kivu en is werkelijk waar prachtig! We vertrokken vrij vroeg. Op weg naar de Rubengera Community. Heb samen met Anja de leningen uit mogen delen. Anja las de namen voor (tot grote hilariteit van de weduwen) en ik mocht hen het geld overhandigen. We waren vrij vlot klaar en hebben samen met hen een lied gezongen. Hierna zijn we doorgereden naar Kibuye, wat vlak bij Rubengera ligt. Heerlijk geluncht en daarna met een bootje het meer op geweest. Wat een gezelligheid en wat een zegen om dat met deze mensen te beleven!

Na het vertrek van Anja ben ik 2 dagen alleen geweest en daarna werd mijn leven gevuld door 15 geweldige en door de Heilige Geest gevulde mensen. Terwijl ik dit aan het typen ben, probeer ik woorden te vinden om deze tijd te beschrijven en dat is niet makkelijk. Vanaf het moment dat ik ze ontmoette (Carol, Heather en Kevin kende ik al) werd ik door iedereen in de groep opgenomen. Ik voelde me zo thuis in deze groep en bij deze mensen! Ze kwamen allemaal van verschillende kerken, maar wat vormden ze een eenheid met elkaar en met Christus! Elke keer als zij hun programma deden was God aanwezig en leidde HIJ het programma! Een van de vrouwen van deze groep was een zeer begaafde spreker! Iedere keer veranderde God haar boodschap vlak voor tijd.. God gebruikte haar om het woord te brengen en iedere keer was de Heilige Geest zo duidelijk voelbaar! Ik kan je het gevoel haast niet beschrijven…. God kan iedereen gebruiken, als je er maar voor open staat om je te laten gebruiken. Ook ben ik erg close geworden met 2 meiden van deze groep. We vormden de Rwandan Oreo Clan. Ik heb zoveel geweldige gesprekken en lol met hen gehad!

Ik ben God zo ongelofelijk dankbaar voor wat Hij doet in mijn leven, maar ook in mij! Hij laat mij nooit in de steek! Hij heeft iedere keer een bijzonder iemand of zelfs een groep om mij te zegenen! Ik moet je eerlijk zeggen dat ik mijn familie uit Amerika echt heeeeeeeeeeeel erg mis!! Maar God heeft me weer gezegend met Christine. Christine komt uit Nederland en is vrijwilliger van Mukomeze. Mukomeze is een organisatie in Nederland die partner is van Solace Ministries. Zij werken vooral met vrouwen die seksueel zijn misbruikt tijdens de genocide. Het is erg fijn om haar hier te hebben. http://www.mukomeze.nl

Dit laat mij echt zien hoe groot mijn God is en dat ik hier in Zijn wil sta! Dit vult mijn hart met zo’n blijdschap dat het niet te beschrijven is.

Sefanja 3:17

17 De HEER, je God, zal in je midden zijn,

hij is de held die je bevrijdt.

Hij zal vol blijdschap zijn, verheugd over jou,

in zijn liefde zal hij zwijgen,

in zijn vreugde zal hij over je jubelen.

Heel veel liefs.

Anisa

P.S.

Ondanks dat ik zo gezegend ben en blijdschap ervaar, merk ik ook dat ik enorm aangevallen word. Op dit moment vooral in mijn relatie. Daarom wil ik jullie ook vragen of jullie voor ons willen bidden. Gebed is het machtigste wapen ter wereld!

1. Marina:
    29 september 2014
    Prachtig verhaal ,wat heerlijk dat je zo door God wordt gezegend.
    En wij zullen voor jullie bidden.