God, you are simply amazing!

1 januari 2015

Ik wil jullie allen een geweldig en gezegend nieuwjaar toewensen en jullie bedanken voor alles!

Inmiddels is het alweer 6 weken geleden dat ik Rwanda achter heb moeten laten.
Het afscheid viel me enorm zwaar en heb ook regelmatig moeten huilen. Het is moeilijk om mensen moet achterlaten van wie je enorm veel bent gaan houden. Het is ook moeilijk om je ‘’thuis’’ te moeten achterlaten. Thuis? Ja thuis. Rwanda is mijn thuis geworden.

Als ik in gedachten terugkijk naar hoe ik was in mijn kindertijd, dan had ik me nooit kunnen voorstellen dat ik Rwanda (of welk ander land dan ook) mijn thuis zou noemen. Als klein meisje van een jaar 8 zat ik in de kerk en hoorde ik wel eens mensen spreken over hoe God hen vertelde naar het buitenland te gaan. Ik werd daar bang van.  Wat nou als God mij zou roepen om naar het buitenland te gaan? ECHT NIET! Ik houd veel te veel van mijn familie en mijn veilige omgeving om naar het buitenland te gaan. Ik heb toen ook regelmatig gebeden ‘’Heer, stuur me alstublieft NIET naar het buitenland!’’.
Heimwee was voor mij best een probleem. Niet dat iemand dat van mij wist, maar als ik een tijdje ergens anders verbleef dan thuis dan voelde ik me niet erg op mijn gemak. Des te groter is het wonder dat ik in het jaar 2014 in totaal 7 maanden (in januari 4 weken) in Rwanda ben geweest. Vanaf het moment dat ik voor het eerst voet op Rwandese bodem zette, voelde ik me al thuis. Gek gevoel, want hoe kun je je nou thuis voelen als je alleen nog maar het vliegveld hebt gezien? Dat kan alleen maar door een wonder van God! Vanaf dat moment is God hard aan het werk gegaan in mijn hart. Ik had zo’n sterk verlangen om weer naar Rwanda te gaan en door Hem is dit alles werkelijkheid geworden. Ik ben door mijn avonturen veel dichter naar Hem toegegroeid. Heb stappen in geloof mogen zetten en Hij heeft mij de tijd gegeven om Zijn plan te ontdekken. Ik kan niet anders zeggen dan WAUW!  De 6 maanden in Rwanda waren geweldig! Ik heb geweldig werk mogen doen en met geweldige mensen mogen werken. Ik heb geweldige mensen van over de hele wereld ontmoet en vrienden voor het leven gemaakt. God zorgde voor mij! Zelfs op momenten dat ik het moeilijk had, was er altijd iemand op wie ik kon rekenen. De weduwen en wezen bij Solace Ministries zijn mijn familie geworden. Moeders, tantes, broers, zussen en zelfs een paar vaders! Zij gaven mij een onvoorwaardelijke liefde! Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik me de laatste keer zo geliefd voelde door mensen (buiten mijn eigen familie). Ik heb hen ook onvoorwaardelijk lief! God brengt mensen samen! Er staat zo’n prachtig lied in opwekking: ‘’U maakt ons één, U bracht ons tezamen. Wordt Uw wil gedaan, dan bindt het ons saam.’’ Zo heb ik dat ook zeker ervaren! Terwijl ik dit typ krijg ik zo’n warm gevoel van binnen, wat met geen pen te beschrijven is. God is gewoon geweldig!

Hoe gaat het nu met je? Blijf je hier? Ga je weer terug? Wat ga je nu doen? Wat zijn je plannen voor de toekomst?

Een paar van de meest gestelde vragen. Waarvan een paar best moeilijk zijn om te beantwoorden. Hoe gaat het nu eigenlijk met me? Aan de ene kant geweldig, want ik mag zitten aan de voeten van Jezus en heb ik een diepe relatie met God gekregen en ontdek en hoor ik Hem steeds meer. Maar aan de andere kant voel ik me ook heel erg down en eenzaam. Iemand vertelde mij eens dat de weg met God vaak een eenzame weg is… Het is niet de makkelijkste weg, maar wel de mooiste. Helaas voelt dat niet altijd zo. .. 

Blijf ik hier? Nee.

Ga ik terug? Ja!

Wat ga je doen nu je terug bent? De laatste maanden in Rwanda voelde ik dat God mij op het hart had gelegd om een speciale cursus Engels te gaan doen. Hiermee kan ik dan Engelse les gaan geven in het buitenland. Om eerlijk te zijn heb ik af en toe best getwijfeld. Is dit echt van U Heer? Ik moest namelijk eerst werk hebben om hier mee te kunnen beginnen. Na verschillende mensen hierover te hebben verteld, was er iemand die zei: ‘’Ik betaal het voor je!’’.
God had het deze persoon op het hart gelegd. Daar was mijn extra bevestiging! Je wilt niet weten hoe geweldig het voelt als God voor je zorgt en je een extra zetje geeft!
Ik ben inmiddels begonnen met de cursus en ik ben God zo dankbaar dat Hij voor mij zorgt! Dit is voor mij ook weer een extra bevestiging dat mijn plek in Rwanda is!
Naast deze cursus zit ik ook niet stil. Ik ben op zoek naar werk, dus als jullie nog een vacature zien laat me dat dan weten! Ook zing ik sinds kort in een bandje en hebben we de aanbidding mogen leiden in een geweldige dienst! Deze hele dienst werd geleid door de Heilige Geest en heeft mij persoonlijk ook heel erg geraakt. God leeft en spreekt heel persoonlijk tot mensen. God leid mij naar situaties en momenten waarin Hij mij dichter naar Zich toe trekt en waarin mijn relatie met God zich steeds meer verdiept.  Heel erg bijzonder!

Wat zijn je plannen voor de toekomst? Ik weet één ding en dat is dat mijn toekomst in Rwanda is! Hoe en wat weet ik nog niet precies… Maar ik vertrouw op God. Hij leidt mij en Hij zal voorzien!

God, you are simply amazing!

Liefs, Anisa

Psalm 37:4 Schep vreugde in de Heere, dan zal Hij u geven wat uw hart verlangt.

2 Reacties

  1. M.Schimmel-ten Cate:
    2 januari 2015
    Mooi, Anisa. Dat het ook zo duidelijk wordt wat God met jouw leven wil.
  2. DJ. van Lingen:
    2 januari 2015
    Geweldig wat je allemaal hebt meegemaakt. Weet je, je bent zichtbaar verandert door de Here, Hij zal je 100% de weg tonen die je moet gaan en wil jou de volgende bijbeltekst meegeven:
    Spreuken 3 : 5-12 " Vertrouw op de Heer met heel je hart, steun niet op eigen inzicht. Denk aan Hem bij alles wat je doet, dan baant Hij jou de weg."

    Het komt goed en ga in de autoriteit staan die God jou heeft gegeven! Wees gezegend Anisa.