Al weer een week voorbij…..

26 mei 2014 - Kigali, Rwanda

De tijd gaat echt onwijs snel. Op dit moment zit ik hier al 3 weken! Afgelopen week heb ik veel op kantoor kunnen doen. Overzichten maken etc. Dit nam ook het grootste gedeelte van mijn week in beslag. Heerlijk om zo bezig te zijn en op die manier je steentje te kunnen bijdragen.

Naast het werk trek ik veel op met Karin. Afgelopen week was voor Karin best wel spannend, want Jean had haar gevraagd of ze wilde spreken bij de zondagdienst van Solace! ‘’DE spreker’’! Je raad het al… Karin was onwijs zenuwachtig en heeft afgelopen dagen best wel lopen stressen met de voorbereidingen. Gelukkig kon ik naast haar staan en veel voor haar bidden. Gister hebben we dan ook een mooie dienst gehad waarin zij heeft mogen spreken en een stukje van haar levensverhaal met deze mensen heeft mogen delen. Was erg bijzonder om zo met haar te mogen meeleven. Wij zijn dit namelijk allemaal niet gewend… Je wordt hier erg vaak uit je comfortzone getrokken.. Zo wordt je vaak gevraagd te bidden of om iets onderwijzen vanuit de Bijbel of om je verhaal te delen. Moet zeggen dat ik dit af en toe best wel een beetje lastig vind. Ik heb er op zich geen moeite mee om te bidden, maar het is soms lastiger om je goed uit te drukken in het Engels. Vooral tijdens het bidden. Gelukkig vinden ze het hier geen probleem als ik af en toe in het Nederlands bid. :-) Dus ik wissel het vaak af. Het ene moment in het Engels en het andere moment in het Nederlands.

A.S. woensdag ben ik gevraagd om iets te delen bij de woensdagmeeting. Vind het best wel een beetje spannend, maar ook een voorrecht dat ik iets mag delen. Zouden jullie voor mij willen bidden? Voor de voorbereidingen hiervoor, maar ook voor het moment zelf. Dat ik ook de rust mag vinden en dat God mij de juiste woorden zal geven voor dat moment.

Afgelopen weekend heb ik heerlijk rustig aan gedaan en hier op terras gezeten met een boek. In de avond ben ik met Rachel (een vrouw die ik deze avond net ontmoet had) weg geweest. Ze moest nog wat dingetjes ophalen bij de supermarkt. Leuk om op deze manier wat met haar te kunnen praten en beter te leren kennen. Zondag zijn we ’s middags met een leuk groepje nog even de stad in geweest. Begin eindelijk een beetje mijn weg te vinden hier en te onthouden waar ik het beste kan zijn voor bepaalde dingen.

Vind het een voorrecht dat ik hier mag zijn, maar ook een voorrecht dat ik zoveel verschillende en nieuwe mensen van over de hele wereld mag ontmoeten. Voor ik weg ging was ik best wel een klein beetje bang voor de avonden. Dat ik veel alleen zou zitten, maar God voorziet! Hij geeft mij iedere keer weer nieuwe mensen om mooie en opbouwende gesprekken mee te hebben.

Ook ben ik heel erg dankbaar dat ik me zo goed en gezond voel. :-)

Heel erg bedankt voor jullie gebeden. Gebed is namelijk één van de krachtigste wapens die er zijn.

Heel veel liefs, Anisa

1. Wies:
    26 mei 2014
    Hoi meis, tuurlijk bidden we voor je en met je, mooi om te lezen dat je je weg vind daar, love you
  2. Henri:
    26 mei 2014
    Fijn om te horen dat het goed gaat lieverd. We zullen voor je bidden.
    De tekst uit Psalm 37 3 en 4 wil ik je meegeven:
    3 Vertrouw op de HEER en doe het goede,
    bewoon het land en leef er veilig.
    4 Zoek je geluk bij de HEER,
    hij zal geven wat je hart verlangt.
  3. M.Schimmel-ten Cate:
    Dag Anisa,
    Fijn dat je je draai al gevonden hebt. We bidden dat je een gezegende tijd mag hebben en tot zegen mag zijn.
  4. Remmy:
    Hoi Anisa
    Wat fijn om te horen dat het goed gaat met je gaat. Super van je dat je de uitdagingen die op je pad komen aan gaat. Ik denk aan je en bid voor je. Groetjes.
  5. Miranda:
    27 mei 2014
    Hoi Anisa, fijn te. Lezen dat je steeds meer je plekje vindt! Veel zegen!