God zal het leiden

6 september 2014 - Kigali, Rwanda

Inmiddels ben ik alweer 2 weken terug in Rwanda. Om eerlijk te zijn moest ik weer enorm wennen om terug te zijn en vond ik het in het begin best lastig om mijn plekje weer te vinden.

Daar kwam ook bij dat ik samen zou werken met Lambert op de afdeling IGA (Income Generating Activities), maar doordat Lambert, in de periode dat wij in Nederland waren, een ernstig ongeluk heeft gehad, kan hij op dit moment niet werken. Wat nu?
Na veel rondvragen bij wie ik nu moest zijn en wat ik nu kon doen, kwam ik terecht bij Yves. Samen hebben we de lijsten voorbereid voor de agricultuur leningen. In totaal hebben we 16 lijsten voorbereid voor 16 community’s.

Afgelopen week zijn we begonnen met het uitdelen van het geld in de community’s. Op dit moment hebben we er 2 gehad en komende week volgen de rest van de community’s. Ik zie er enorm naar uit! Dit betekend dat ik komende week elke dag op pad zal zijn om de community’s te bezoeken en, samen met Yves, Fred en Mama Lambert, het geld mag gaan uitdelen. Wat een voorrecht! Vooral omdat het regenseizoen ook begonnen is en dit de goeie periode is voor het zaaien en bewerken van het land.

Ook weer bijzondere mensen mogen ontmoeten. Remi uit Engeland, die Solace UK heeft opgezet en vanavond komt Anja uit Noorwegen weer terug bij Solace.

Soms zien we het even niet meer zitten en vraag je je af waarom God je naar een bepaalde plaats heeft gebracht, maar gelukkig brengt Hij je niet zomaar ergens. Hij heeft altijd een doel! Er zijn momenten dat je dat niet altijd ziet, maar ik kan er weer van getuigen dat Hij blijft werken en niet zomaar iets doet!

Alle eer aan God die ons Zijn vertrouwen geeft! Hij is het die ons een hoopvolle toekomst geef! Prijs God!

Heel veel liefs, Anisa