Mijn eerste dagen in Kigali, Rwanda.

5 mei 2014 - Kigali, Rwanda

Afgelopen vrijdagavond veilig aangekomen in het heerlijke Rwanda!                     De reis verliep zonder problemen en ik kon overal zo doorlopen. Dank U Heer!  Moet zeggen dat ik het overstappen best wel een beetje spannend vond en ook vooral het wachten en het zoeken van de juiste gate op Schiphol. Maar deze spanning was echt nergens voor nodig. Op Schiphol lekker een filmpje gekeken (met dank aan Ruben). Op die manier ging de tijd snel voorbij. Vlak voordat mijn vliegtuig landde in Kigali werd ik onwijs zenuwachtig! Wat nou als ze moeilijk gaan doen bij de douane, wat nou als mijn koffers er niet zijn, wat nou als.. wat nou als.. God zegt in Zijn woord dat we ons geen zorgen hoeven te maken en dat Hij voor ons zal zorgen. Zo heb ik dat ook weer mogen ervaren.  Ik kon zo doorlopen bij de douane, mijn koffers waren er gewoon (wel als een van de laatste, maar toch) en Jean stond mij op te wachten op het vliegveld. Mooier kun je het niet krijgen.

Zaterdagochtend lekker rustig aan gedaan en een vrouw (Karen) ontmoet uit Duitsland die hier zal blijven tot eind juni. Daarna Prince even gezien en ’s middags ben ik met Jean, Karen en Chris (jongen uit Engeland die hier werkt tot eind september) naar Gahini geweest. Dit ligt ongeveer een uur en een kwartier van Kigali af. We gingen hier naar toe omdat Karen hier vroeger gewoond en gewerkt heeft. Op dit moment woont daar een Nederlandse vrouw (Louise) die daar inmiddels al 2 jaar werkt en woont. Ook was hier een meisje uit Engeland (Sarah) die bij het revalidatiecentrum zal gaan werken. Louise en Sarah wonen vlak bij Lake Muhazi. Prachtig uitzicht en zoooo rustgevend! Na een kopje thee en een heerlijk stukje taart zijn we naar het meer gereden en hebben daar een tijdje gezeten en rond gelopen. Hele goeie gesprekken gehad met Louise. Het is fijn als je iemand hebt die je begrijpt en waarmee je ook een goeie klik hebt. Ze heeft me al uitgenodigd om een keer een weekendje langs te komen. Al met al een heerlijke dag waarin ik weer veel nieuwe mensen heb mogen ontmoeten en leren kennen.

Zondagochtend ben ik met Jean en Karen naar de Anglicaanse kerk geweest. Heerlijke dienst mogen meemaken. Na de dienst ontmoetten we Chris weer en die is met ons weer mee terug gegaan naar Solace Guesthouse. Heb samen met hem geluncht en echt onwijs goeie en diepgaande gesprekken gehad. ’s Middags was een relax middagje waarbij ik klein stukje heb gelopen en daarna heb rondgehangen op het terras van Solace. Hier heb ik ’s middags een tijd met Claudine (vrouw van mijn leeftijd, die in de weekenden in het guesthouse werkt) mogen praten. Vind het zo bijzonder hoe God alles op mijn wegen leid en mensen op mijn pad brengt waar ik hele fijne gesprekken mee mag hebben. Tegen het eind van de middag kwam Prince ook nog langs en ook met hem heb ik hele mooie gesprekken mogen hebben over het geloof.

Heb tot nu toe al een hele fijne tijd en geniet hier ontzettend!                       Bedankt voor alle jullie gebeden, voel me erg gedragen!

Veel liefs,

Anisa

P.S. Ik zal later wat foto's plaatsen.

1. Naomi:
    5 mei 2014
    Wat een super begin! :) Heel veel geluk en plezier daar!
  2. Wies:
    5 mei 2014
    Hey dinnetje, fijn dat de reis zo goed verlopen is en dat je veilig en wel (thuis) bent. Heel veel goeie gesprekken gewenst en lief meisje, blijf dicht bij jezelf en Gods woord dan wordt je gezegend II n wat je doet, dikke knuf.
  3. Elly:
    5 mei 2014
    Hoi hoi, wat fijn om te lezen dat het allemaal zo goed is gegaan!! En nu heel veel gaan genieten daar, wij volgen hier alles wat je doet. Groetjes en veel liefs van Elly
  4. Daniel & Lilian:
    5 mei 2014
    Hoi Anisa, fijn om over je te lezen! Bovenal blij dat alles goed is gegaan en dat je mooie mensen hebt ontmoet!

Geniet! Veel zegen!
    Daniël & Lilian
  5. Derike:
    Heeey Anisa!!

Heel goed om van je te horen! Super dat alles zo goed is gegaan, n vette zegen! Blijf op God vertrouwen, hij heeft je er niet voor niets heen gestuurd. Maar ik ga je wel echt missen hier!
    Liefs, Derike
  6. Sue Davidsz:
    5 mei 2014
    Smiling as I read about your adventure. We will be leaving for Rwanda on July 3. Can't wait to see you in person and give you a HUG!
  7. Rolf:
    Hoi Anisa,
    Leuk om het eerste deel te lezen en goed om te horen dat alles voorspoedig verlopen is. Gods zegen daar!.
    Rolf Sloots.
  8. Helga en gideon:
    6 mei 2014
    Hey Anisa,

Fijn dat je goed bent aangekomen. Lots of blessings to you! Super fijne tijd daar gewenst!

Groetjes Helga, Gideon en kids
  9. Berdien:
    7 mei 2014
    Hoi Anisa, Fijn om te lezen dat alles zo goed is gegaan:) En bijzonder om jou belevenissen op deze manier te kunnen volgen. Geniet van je tijd daar en heel veel zegen. Liefs Berdien