Weer terug...

24 augustus 2014 - Kigali, Rwanda

Eindelijk weer een blog van mij. Na 3 weken vakantie (nou ja.. vakantie???) ben ik weer terug in Rwanda.

Heb 3 superweken gehad en heb genoten van mijn familie en vrienden! We hebben ontzettend veel gedaan en mensen gezien. 2 keer naar Den Haag vanwege mijn visum. Sliedrecht om vrienden van Prince te zien. Scheveningen een wandeling op het strand. Zelhem naar een concert van Trinity! (Waar we heel erg van hebben genoten). Bielefeld om Karin te bezoeken.
En dan natuurlijk nog alle bezoekjes van familie en vrienden. En stenen!

Je zal wel denken: ‘’Stenen???’’. Precies, STENEN. Na een vraag van Prince,wat nou typische is voor Nederland en of wij ook een traditionele dans hebben in Nederland, moeten we flink nadenken… Traditionele dans?? Typisch Nederlands?? Geen idee.. Ja, je hebt molens en kaas, maar een traditionele dans? Klompendans misschien? Even denken, wat hebben we nog meer…

Ooh ja..  en hunebedden (alhoewel dat meer Drents is dan Nederlands).

Hoe leg je hunebedden uit?? Nou dacht mijn vader: in Nederland hebben we grote stenen die vroeger gebruikt werden als graf. Grote stenen? Dus als er mensen uit andere landen komen, dan laat je stenen zien?????  Eh.. ja?

Want een echt traditionele dans die iedereen kent hebben we niet en naast molens en kaas en klederdracht van vroeger wisten we eigenlijk niet precies wat nou typische Nederlandse cultuur is.

(Misschien dat wij veel te weinig weten over onze eigen cultuur…. Of we zijn niet trots genoeg op onze eigen cultuur…)

Maar goed, weer terug naar mijn verhaal.. We hebben ontzettend genoten van alles en ik ben dankbaar voor Gods leiding in alles!

Ook voor zijn bescherming! We zijn afgelopen donderdagavond weer aangekomen in Kigali! Na een half uur vertraging en een extra controle op het vliegveld vanwege Ebola, konden we zo zonder problemen doorlopen. Wat gek om weer terug te zijn…. We werden opgehaald door familie en vrienden en het was een superwarm welkom! Super fijn om iedereen weer te zien!

Dit weekend kon ik even lekker bijkomen van de reis en daarbij voel ik me op dit moment niet helemaal 100%. Dus even wat aansterken voordat maandag alles weer begint.

Vanmorgen een fijne dienst gehad en ben erg geraakt door de prediking! Heel bijzonder ook, want gister had ik een gesprekje met Remy (een man uit Engeland die ook regelmatig bij Solace komt) en dat kwam deze ochtend weer terug in de prediking. Dan merk je echt dat God tegen je spreekt! Kippenvelmomentjes beginnen nu al en ik ben hier nog maar 3 dagen.

Jeremia 1:5

Heel veel liefs,

Anisa

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade